תוכנות מומלצות לעריכת סרטים לעורך המתחיל

למרות התחושה שעריכת סרטים היא נחלתם של המומחים והמקצוענים בלבד, כיום יש תוכנות עריכה רבות ידידותיות למשתמש, שלא דורשות דרישות חומרה מיוחדות, וגם מחשב נייד יכול להספיק למשימה.

אם אתם רוצים לערוך סרטון לבד שמורכב מתמונות ומוסיקה גם מחשב נייד בסיסי יספיק. אם נפשכם חשקה בעריכה של קטעי וידאו מצולמים רצוי שהמחשב שלכם יצויד בלפחות 2 ג'יגה זיכרון (ram ) וזיכרון מספיק לקטעי הוידאו. קחו בחשבון ששעת חומר וידאו מצולם תופסת כ – 12 – 15 ג'יגה, ורצוי לא להגיע לנקודה בה הדיסק מלא.
בכתבה זו אמליץ על כמה תוכנות לעריכת סרטים מומלצות לעורך המתחיל.

Windows Movie Maker
התוכנה הכי נגישה והכי בסיסית היא ה – movie maker של מיקרוסופט. הממשק יראה לכם מוכר ונוח, ותוכנה זו נותנת אפשרויות אין ספור למשחק עם תמונות סטילס שלכם ע"י שימוש במגוון של אפקטים. תוכלו להוסיף מוסיקה ככל העולה על רוחכם, להוסיף קריינות, לתת כותרות לתמונות ואת הסרטון הסופי לשמור כ –DVD.

סרטון הדרכה-



 |
Pinnacle
תוכנה מתקדמת יותר מבחינת האפשרויות שלה היא ה"פינקל" (Pinnacle)  והיא מיועדת לעריכת סרטים ומתאימה למערכת הפעלה החל מ – windows XP vista. את קבצי הוידאו מייבאים פנימה את התוכנה והם מוצגים על קו הזמן (timeline) ועליו אתם עושים את כל פעולות החיתוך, הקיצור וההדבקה. כמו כן ניתן להוסיף אפקטים וכותרות. יתרון התוכנה שניתן לשמור את הסרט שמתקבל בפורמטים שונים לפי הצורך.




תוכנה נוספת היא מבית היוצר של Adobe. שמה המלא  Elements  Premiere Adobe והיא משמשת עורכים מקצועיים רבים.
גרסת הניסיון ניתנת להורדה בחינם ואם תרצו לרכוש את הגרסה הבסיסית, אך מספקת תצטרכו להיפרד מ – 99 דולר.
לתוכנה זו ממשק ידידותי, והיא יותר משוכללת עם יותר אפשרויות של סוגי חיתוך והדבקה, הוספת אפקטים מקצועיים, סאונד, ועוד ועוד. אם יש לכם אוריינטציה לממשקי תוכנות יהיה לכם קל, אם לא הרבה משחק עם התוכנה וניסוי ותעייה יעשו את שלהם.
יתרון שלה שהיא עובדת מצוין עם כל שאר סוגי הקבצים מהית Adobe.


Avid Media

התוכנה האחרונה, שהיא שם נרדף לעריכה בבתי פוסט מקצועיים היא תוכנת האביד -  Avid Media Composer, ויש לה גירסה שהיא בסיסית יותר וחינמית באתר הבית של אביד. תוכנה זו קצת יותר מורכבת עקב שלל האייקונים והאפשרויות, אך באתר הבית יש מדריך למשתמש המתחיל, מאד מפורט עם הרבה שיעורים, ובעזרתו אפשר להנות מאחת התוכנות הכי טובות לעריכה שיש כיום בשוק. יחד עם זאת, החיסרון המשמעותי שלה הוא שהיא לא מייבאת כל קובץ וידאו. היא תומכת בכל הקבצים ש quick time תומך בהם, אך בכעו כמה נוספים. כדי להקל עליכם וללכת על בטוח רצוי להשתמש בקבצים הבאים.mov .mpeg4 או .avi

הצצה לאפקטים שהתוכנה יודעת לעשות-



עריכה מהנה.

תגובות